Demontaż motocykli
Zajmujemy się wykonywaniem kasacji motocykli oraz innych jednośladów, takich jak motorowery i skutery. Wystarczy zgłosić do nas chęć kasacji motocykla, następnie przywieźć go do naszej stacji lub skorzystać z naszego transportu. Dysponujemy odpowiednimi autolawetami, dzięki którym możemy swobodnie przewozić niesprawne jednoślady, jak i inne pojazdy. Po dokonanej kasacji otrzymasz dokumenty umożliwiające wyrejestrowanie motocykla, ponieważ zarówno motocykle, jak i motorowery podlegają wpisowi do ewidencji pojazdów oraz obowiązkowemu ubezpieczeniu OC.
Kiedy motocykl warto poddać kasacji?
Kasacja motocykla jest niezbędna w momencie, gdy nie nadaje się on do dalszej jazdy. Co to oznacza? Zazwyczaj motocykle złomuje się po wypadkach lub kolizjach. Niestety, są to maszyny, które łatwo uszkodzić, dlatego warto zwrócić uwagę na ostrożną jazdę. Bardzo wiele osób decyduje się również na oddanie do kasacji jednośladów wysłużonych, których naprawa przewyższa wartość pojazdu.
Warto zaznaczyć, że procedura złomowania jednośladów jest podobna do demontażu samochodów osobowych lub złomowania pojazdów dostawczych. Pamiętaj jedynie o tym, że kasacja jednośladów musi zostać uregulowana prawnie. Z tego względu warto oddać je do autoryzowanej stacji demontażu, a nie do przypadkowych złomowisk. Jeśli szukasz sprawdzonego zakładu demontażu, zapraszamy serdecznie do kontaktu z nami.
Ilość motocykli do kasacji będzie rosła
Na podstawie danych uzyskanych z bazy CEPiK Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar podaje, że w pierwszej połowie 2019 r. Polacy zarejestrowali 13 869 sztuk motocykli. Daje to wzrost aż o 39,23% w skali roku. Jakie modele cieszą się największą popularnością? Polacy najchętniej decydują się na zakup motocykli Yamaha, Honda, Romet Motors i BMW.
Rynek motorowerów wygląda podobnie co motocykli. W pierwszej połowie 2019 r. zarejestrowano 13 270 tych jednośladów. Wzrost wyniósł jednak mniej, bo 23,56% w skali roku. Wśród motorowerów największym zainteresowaniem cieszą się modele Romet Motors, ponadczasowe Junaki i marka Torq.
Rynek pojazdów używanych również się rozwija. W pierwszej połowie 2019 r. do Polski sprowadzono 52 538 sztuk używanych jednośladów z zagranicy. Odnotowany wzrost wyniósł 6,36% w stosunku do roku poprzedniego. Zwiększenie się ilości nowych i używanych jednośladów na polskich drogach oznacza, że w przyszłości będą one wymagały utylizacji, najlepiej w autoryzowanych stacjach demontażu pojazdów.
W CEPiK znajdziesz ciekawe dane o motocyklu
Stopień wysłużenia motocykla, a co za tym idzie zużycie jego części najłatwiej ocenić po ilości przejechanych kilometrów. Nie jest to jedyny parametr, który decyduje o stanie technicznym jednośladu, jednak jest to istotna informacja, którą warto znać.
Ostatni stan drogomierza oraz inne przydatne informacje o pojeździe można uzyskać poprzez stronę internetową. Historię pojazdu w elektronicznej bazie CEPiK może sprawdzić każdy, kto dysponuje jego nr rejestracyjnym, nr VIN oraz datą pierwszej rejestracji w kraju pochodzenia. Po wpisaniu powyższych danych uzyskuje się dostęp do pełnej charakterystyki motocykla czy samochodu. W bazie są bowiem dane m.in. o typie pojazdu, pojemności silnika, rodzaju silnika i roku produkcji. Ponadto można dowiedzieć się, czy badania techniczne i polisa OC są aktualne.
Stan licznika motocykla od ręki!
Inną ciekawą funkcją w CEPiK jest oś czasu, z której dowiadujemy się wiele o pojeździe: od daty produkcji, poprzez kolejnych właścicieli, okresowe badania techniczne po rejestracje w kraju i za granicą. Wszystkie te informacje są nie do przecenienia w przypadku chęci zakupu konkretnego modelu. Dzięki nim można sprawdzić prawdziwość danych uzyskanych od sprzedającego, rzeczywisty stan pojazdu i rok produkcji. Może to uchronić kupującego przed podjęciem niekorzystnej decyzji o zakupie motocykla czy samochodu, który w rzeczywistości nadaje się jedynie do kasacji.